Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan



Hari tu balik Sungkai singgah Teluk Intan nak cari kasut jenis cemana ntah. yg penting bukan untuk kaki aku, sebab aku pernah cerita pasal kasut KAT SINI. kaki aku simple, tak cerewet. yg banyak songeh tuuuu brader tu! aku kata drop kan aku kat mana2 kedai makan yg best. malas nak tawaf satu Teluk Intan.. kalau follow dia boleh tumbuh ketuat. pastu, banyak signboard kedai Mastan Ghani, sampai 3 restoran different place. di sana di sinun di sinin.. Mastan Ghani ni agak fames jugak kat area Teluk Intan. yg paling laku rojak dengan mee rebus dia. jom la kita try.

Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan
mee rebus RM6.50


Mee rebus sedap!
mula2 nak order rojak. sekali rojak habis. order la mee rebus. mee rebus ntah cemana nak cakap ehh. bila makan boleh dikumpulkan dengan satu rasa SEDAP. takde la favorite sangat mee rebus ni. kuah superb. mee rebus ni part kuah yg penting, accessories limau, tauhu, daun sup tu biasa la kan. kuah dia cukup segala sifat pekat, likat rasa udang kering plus keledek. memang kena sangat dengan tekak aku ni. telur wajib sebiji (memang pakej telur sebiji) nak mintak lebih pun boleh baru balance hahahaa

restoran Mastan Ghani ni tak besar, meja pun terhad sebab itu dia buat banyak branch. Area teluk intan je ada 3 tempat. so korang boleh pilih nak makan kat kedai mana. masa tu just aku berdua je gan Fina, abam botak kita gi cari kasut, then aku duduk dengan group satu pakcik ni dengan anak dia 2 orang. pakcik tu cakap ketiga2 kedai mastan Ghani rasa dia sama je, guna resepi yg sama sebab tu sedap dia sama... so, tak payah pening kepala nak makan kedai yg mana satu, sebab rasa dia maintain cun.

Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan
order kan Fina ABC. minta ABCD (durian) takde pulak. ABC dia biasa2 je. memang sedap la makan time cuaca panas.

Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan

then, dah settle makan. pakcik tu bayarkan sekali aku punya mee rebus. tersipu2 aku kat situ. dah la berdua je gan Fina. dia nengok kesian kot dua beranak je makan, nak tanya laki mana sensitip pulak hahaha.. Alhamdulillah rezeki hari tu ada orang belanja. semoga murah rezeki pakcik tu anak-beranak. tak lama tu Amir pun sampai. aku cakap ada sorang pakcik ni yg bayarkan mama makan. pastu dia cakap purse aku kat dia.. dia nak call henfon dia kat aku.. bahahahahahah cemana tu! nasib ada orang yg belanja. kang cari-cari anak bini tak jumpa, rupanya elok tengah basuh pinggan kat belakang.. huwawaawaahahahaha

Mastan Ghani
A151, Taman Antek Avenue,
36000 Teluk Intan, Perak


Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan
saje tepek picture ni, jalan2 Teluk Intan masa raya yg lepas. tengok la Azreq tu ntah apa mengamuk dia baju melayu pun taknak pakai.. 



-gee-
Tag : Food
17 Komentar untuk "Mee rebus sedap Mastan Ghani, Teluk Intan"

Part basuh pinggan kat belakang tu memang kelakar...apapun terliur tengok mee rebus tu

menduganya tengok time time mcm ni, laparrrrrr

hahahah takleh blahhhhh..ko basuh, fina bilas... hahahha. vongges btoii! :p

Itulah hikmahnya pakcik tu belanje makan dak? Haha...

Akak pegi telok intan ghitu nampak juga mastan ghani ni tapi tak try pun. Kalau tau ada mee rebus confirm try. Ingatkan jual rojak je :D

adoi lawak...semoga murah rezeki pakcik tu

Lama tak makan mee rebus. Terus rasa nak cari esok. Hehe

kan.. mmg xingt lgsung xde purse.nsib xorder mcm hahaa

elok.. anak beranak amik tender bsuh pinggan hahaa

sy ingt nak rojak je.mee rebus xbrp gemar. tp ok la tekak bolh terima

pakcik tu mmg biasa mkn citu kot siap mintk tmbh mee lg ..hahaa

sy pun xbrp suka mee rebus ni. tp yg ini sedap. ok la

pernh mkn juga masa ada keje kt teluk intan..sempat la singgah..ada byk outletnya

Teringin nak jalan2 ke menara condong tu x pernah sampai lagi...sedapnya mi rebus tu...tq tau sharing tempat makan sedap.

Kuah pekat tgk gambar pn tau sedap

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top