Murtabak famous sedap kat Chow Kit



Assalamualaikum korang..

Hari tu teman Nana nak gi BSN kat Chow Kit tu. Hakak tak boleh dek kalau orang dalam kesusahan kita tak tolong. Kadang terfikir kalau kita tak tolong rasa bersalah tak tolong (in our abilities) ikut kemampuan lah, di luar mampu tak layan dek. Maka, aku pun sajer mengoffer kan diri nak teman, lagi pun tengah free. Kalau hakak free i tell u i free. Kalau i membusy sepatah word takkan keluar dari mulut iolls. aku akan concentrate buat keje sampai finish. Gittew i punya kerja. Don't play-play arrrr

Murtabak famous sedap kat Chow Kit


Murtabak famous sedap kat Chow Kit

ni first time aku pegi beli sendiri. First time 'beli' dengan first time 'makan' berbeza eh. Memang biasa makan tapi tak pernah pegi beli sendiri. then, hari tu after setlle urusan Bank, kitorang pun misi mencari murtabak famous sedap kat Chow Kit ni. Aku ni kalau bab tanya aku orang tak malu, malu bertanya sesat jalan.. di sebabkan tak pernah pegi so semua orang yg aku jumpa aku tanya. even pak polisi (polis bantuan) pun aku tanya. 

Sepanjang jalan tu mengekek-gekek aku ketawa dengan Nana. Ketawa sampai krem perut. Macam2 orang yg kitorang jumpa.. first.. aku dah pesan siap2 kat Nana 'Nana google lokasi Bank Bsn kat mana?' pastu dia cakap jalan, jalan terus.. jalan punya jalan haaaaaaaar rezeki hari tu ternampak telur puyoh orang gile tengah terbaring dengan short pan.. kou ghase! mencicit aku lari gan Nana bahahahah.. aku kata vongokssss gile. Dah sampai bank, lega dapat aircond. Pastu nampak couple orang tua. peluk bahu, pegang tangan, loving couple sangat lah. sweet je diorang. pastu sekali dia angkat ketiak haaaahhh hitam berdaki, ketiak hitam takpe jangan ketiyak bertocang bahahahaha.. 

akhirnyaaaaa..... jumpa juga gerai murtabak famous chow kit ni. 

Murtabak famous sedap kat Chow Kit

Lokasi : kat Balai Polis Lama yg dah roboh. Dekat dengan pasar Chow Kit (baru)
call: 012-2555774 - En.Zaki

for korang yg nak tahu murtabak semua sama kan, sekarang ada yg dah advance letak cheese. Murtabak chow kit still old school tapi dia punya inti padat, besar & tebal 2 inci setengah. Ajid tu kalau ikutkan mana makan murtabak sebab dia cakap banyak bawang, tapi murtabak chow kit dia suka makan. sekeping tak cukup dia sorang. Murtabak Chow Kit tak rasa bawang, rasa sedappppppppppp lazat menyelerakan. 

Murtabak ayam/daging RM4
aku suka daging.. sebab daging ni juicy. Kalau apa2 aku order daging. 

Murtabak famous sedap kat Chow Kit

achik-achik bawang yg lupa diri. Terlupa pegi tu jalan kaki, Dalam plastik tu ada buah epal, limau & anggur. selipar fina, serkup RM10, minyak angin, ikan bilis, murtabak 6 biji (org kirim). termengah-mengah aku jinjit plastic kiri-kanan. Kat Chow Kit ni apa yg takde. sayur/ikan/buah-buahan/jering/sayur kampung/terung pipit/jantung pisang/semuaaaa ada, Mak bapak je takde.

Murtabak famous sedap kat Chow Kit

Now aku faham kenapa ucu suka sangat pegi Chow Kit. kang sekejap2 call dah de kat Chow Kit. Macam flash jamban sebelah-sebelah. fruit kat sini murah. boleh nego. epal hijau 7 biji baru Rm5. Nak anggur yg takde biji nego dapat 5 hengget.. i sokkkkkaaaaaaa la pegi chow kit. Nak pegi tu yg malas sebab takde motor. kadang menapak boleh krem kaki.. plaeseeeee sape yg nak bagi pinjam moto. Jangan ingat achik tak reti bawak moto! scrambler bike pun lepas tau. part kaki je kena tongkat kat divider. boleh bayangkan tak caner???? bahahaa

Murtabak Ana Chow Kit 
Call ; 012-2555774
untuk tempahan pun boleh



Tag : Food
1 Komentar untuk "Murtabak famous sedap kat Chow Kit"

wau seriusla ni kat chowkit.. nak kena pi makan ni.
jejalan dan follow blog ini.

Jom baca blog dan followbakck. Salam kenal :)
https://www.rinazul.com/2019/07/kisah-obses-pueraria-mirifica-akhirnya.html

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top