Family trip : Steamboat di Cameron Highland



Sebelum cerita pasal steamboat di Cameron Highland. nak cerita kisah reason aku tak suka naik Cameron.

After 8 year i come back to Cameron Highland... yahhhhoooooo. Why???
gila aje 8 tahun baru nak jejak balik ke Cameron ni. 
selama ni kalau orang ajak pegi Cameron Highland aku tak heran pon. tak pegi pun takpeeeeee. Ada aku kesah!! sikit pon tak jalezzz kalau tengok orang becuti ke Cameron Highland. bahahaha.. aku kata kalau ada helikopter aku nak la piiiiiiiii
punca aku taknak naik Cameron ni adalah sebab tak sanggup nak menanggung azab jalan zigzag. tiap kali pegi Cemeron compem muntah, bukan sekali. berplastik-plastik tadah muntah.. terwek wekk sampai takde isi perut yg boleh keluarkan. sampai sakit perut aku. tobat dahhhhhh takmo pi CAMERON!!

aku ni jenis yg senang muntah, naik cable car boleh muntah, naik bot muntah, train jalan mengundur muntah.. ciri2 nak ke princess tepat sangat..  naik earoplane tak muntak pulak.. hahhh nampak tak disitu.. princess sangat !!
now this dah bijak sikit menangangi masalah muntah.
nanti kita story later naaa...

so, disebabkan dah lama tak jejak ke Cameron Highland ni aku serahkan adik-adik yg planing, diorang baru je naik Cameron. segala latest aku taktahu mende pe yg update kat atas tu..  
planing nya, fisrt - attend kenduri kahwin dulu kat Kampong Gong, Raub.. then baru naik Cameron Highland.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
ni bukti aku attend kenduri.. takde nak berbaju kenduri sangat.. pakai yg selesa dan sopan. sebab lepas ni mana tahu azab melayan muntah.. kang berbaju kurung tah mana tudung tah mana muntah aku tadah.

tadi aku ada cakap macam mana aku control muntah aku supaya tak bertabur kat jalan..
ni diaaaaaaaaaaa...

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

yessssss.. sepanjang jalan aku berjaya control TAK MUNTAH langsung nak sampai atas ni..
sebab aku telan ubat tahan muntah, memang terbaik laaaa, asal nak naik aku telan sebijik.. asal nak turun aku telan sebijik lagi.. sepanjang berlegar2 di Cameron Highland aku tak muntah langsung

Ubat tahan muntah ni boleh beli kat farmasi
Novomin & Veloxin ni sama fungsinya.. dua2 ubat tahan muntah.. mula2 Cik Ewa (kawan opis - pharmacist) dah simpankan ubat tahan muntah untuk aku, sekali aku pi beli kat farmasi Novomin tablet.. yg ni buat standby je la.. masa naik Cameron aku telan Veloxin.. memang bagus. tak muntah langsung.. mabuk pun takde. kalau korang yg se spesis macam aku ni.. sila la beli ubat tahan muntah. memang elok 
Novomin syrup tu untuk kanak-kanak.. tapi tak bagi kat pun kat diorang.. budak2 pun ok takde mabuk ke hape.. so aku tak bagi. better tak payah bagi la sebab menggantuk.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
Stay kat Heritage Hotel tanah rata.... 
ehhhh ini tipu !!

sebenarnya, booking memang stay kat Heritage Hotel.. tapi ntah pe silapnya ada malaunn ni pi cantas kitorang punya hotel.. tah berapa dia up sampai kitorang di anak tiri kan. berlaku sedikit bergaduhan di situ nasib tak keluar tanduk.. so di pundekkkan cerita.. kitorang stay kat apartment lain.. apartment baru kat Tanah Rata juga. dalam semua complete.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
jadi pewincesss bunga sat..
suka gambar ni dah macam model tudung
tapi hakikatnya.. 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
ada budak tecik sabotaj gambar mama
tah bila masa dia duduk belakang aku pon taktahu, nasib tak disudu nya bontot aku degan pensil yg dia pegang

akhirnya.. 
sampai jugak kat apartment.. nama apartment aku tak ingat.. 
sebab sejuk sangat sampai lupa ingatan..
pijak lantai pun sejuk serupa pijak ice batu..
jalan jengket2 pijak lantai sampai2 je terus sarung stokin.. kalau kencing lagi laaaa
nak duduk kat toilet bowl pun berhati2.. sejukkkkk der
terperanjat-ranjat vontot haku.. nasib kencing tak berterabur bahahaaa

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
ada 3 bilik.. just nice untuk kitorang stay.. ada tilam extra dua single bed.. malam tu bentang tilam depan tv.. dahhh semua kelompok depan tv.

untuk makan malam..
kitorang memang plan nak buat steamboat sendiri.. Steamboat di Cameron Highland ni agak mahal dan satu hal jem.. nak turun makan pun jem.. malas nak berjem bagai kita buat steamboat sendiri je laa.

lagipun, waktu malam di Cameron tak hidup sangat. yg seronok pun makan steamboat. ada yg beranggapan makanan steamboat yg terbaik adalah di Cameron Hinghland.. ada satu kedai steamboat yg popular Taman Abang Stemboat & Grill di Tanah Rata, ramai yg cakap situ sedap.. sorang satu kepala RM39.. gila aje! kalau pergi berdua ok lagi.. kalau dah ramai2 fikir banyak kali gak tu..
one day nanti kita try. ok .

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

ni segala khazanah yg kitorang bawak.. semua bahan-bahan ni letak dalam ice box. elok segala natang ni sampai atas.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

ready untuk bakar-bakar..
ayam dan daging marinated dari rumah.. udang gan sotong just lumur dengan kunyit.. tapi hari tu udang gan sotong terlebih kunyit.. dahhhhh rasa belalang kunyit bahahaaaa... bahan2 yg lain tu semua ready to cook.. senang sangat krojer.. janji KERJASAMA.. kalau nak buat itu ini semua malas memang tak jadi.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
start bakar.. 
budak2 ni laju ke depan.. dia dulu main bakar2

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

malam tu buat 2 sup.. sup tomyam dengan sup kosong.. 
sup tomyam senang sangat buatnya.. pakai kiub tomyam reneh air letak garam sikit..
pan steamboat salut dengan aluminum foil supaya senang nak bersihkan pan.. tahap kepanasan sama je tak effect pun natang2 tu semua.

Family trip : Steamboat di Cameron Highland
see.. see..
sedap pulak tengok.. rasa nak makan steamboat lagiiiiii !!
jom adek.. kita buat steamboat lagik.. nak

Family trip : Steamboat di Cameron Highland

complete steamboat dinner malam tu..
semua kekenyangan tahap babun.. boleh tambah ulang2 banyak kali
segala khazanah yg kitorang bawak malam tu almost habess.. ada tinggal sikit yg tak laku hahahaa

sambung next entry pergi Lavender Garden pulak..
see u.

next jalan-jalan Cameron Highland




-gee-
7 Komentar untuk "Family trip : Steamboat di Cameron Highland"

dah lama tak gathering macam ni

beb tapi sebaik u all tak stay kat heritage.. heritage tu takleh masak tak salah akk.. muntah2 naik bukit tu dah mcm arwah nenek aku tu..hahahhahha. :p

Aku dulu pun muntah2 gak masa remaja. Tiba2 dah habis blaja elok je jalan pusing2 ni. Puas gak bawak beg plastik buat tadah muntah. Hahaha..kalau ko naik Fraser Hill konfem ko muntah la..lagi gila jalannya..

alamakkk macam arwah nenek tu yg takutttttt..

babe.. aku smpi sekrang pemuntah org nya.. dr muda belia remaja smpi ke mak dara memg muntah hahahaa

lama jugak tak buat makan2 macam ni..

steamboat time sejuk2..bestnya wei

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top