Shopping Online dengan SGshop



Shopping Online dengan SGshop | Dulu, akulah manusia yang paling tak yakin dengan online shopping. Sehinggalah, kawan aku sorang ni kerap beli barang online. Bukan dalam Malaysia je tapi dari China juga. Macam pelik juga la. Kadang tu perabut, barang niaga, barang perhiasan mostly from China sebab dia cakap murah. Masa dulu macam surprise jugak la huyooo furniture dia from oversea. Now, aku dah bijak dan faham. Rupanya kawan aku ni beli barang from online shopping jer. shopping online dengan SGshop.  Pernah dengar SGshop? tak pernah. Kalau korang nak beli barang murah dari China boleh guna perkhidmatan SGshop.

Now, nak explains apa itu SGshop?

Shopping Online dengan SG Shop

Shopping Online barang China dengan SGshop


Senang nak faham SGshop Malaysia ni bertindak sebagai 'agen' seperti personal shopper la. contoh kan, barang-barang yang di jual di Taobao, SGshop akan menjadi orang tengah untuk berhubung dengan penjual. Secara practically everything ada dijual di laman SGshop - pakaian, gajet, perhiasan, kasut, permainan kanak-kanak, baju dan banyak lagi pada harga yang lebih rendah berbanding daripada laman web online yang lain.

SGshop - buat pembayaran, buat pembungkusan, memeriksa barang dan seterusnya menghantar produk dari gudang SGshop di Guangzhou ke Malaysia. Sekiranya, ada masalah semasa pembelian, SGshop yang akan menghubungi penjual. Konsep dia senang je 'you shop from China, we ship to Malaysia for you' gittew !!

Shopping Online dengan SG Shop

Kalau cerita berkaitan dengan shopping barang dari China mesti korang akan terfikir SUSAH NAK BERKOMUNIKASI kan.. lagi-lagi dengan penggunaan BAHASA.

di website SGshop sangat mudah dan senang nak faham, sebabnya :
  • Bahasa - Membeli-belah di website SGshop lebih mudah dengan boleh memilih 3 bahasa iaitu Bahasa Inggeris, Melayu dan China. Sekiranya ada perkara yang tidak faham boleh ajukan kepada Customer Care mereka sendiri. 
  • Urusan pembayaran lebih mudah - pembayaran dalam Ringgit Malaysia (RM) diterima melalui Visa, Mastercard, FPX, perbankan dalam talian, Permindahan ATM dan permindahan Perbankan Internet.
  • Transaksi selamat - Dengan menggunakan perkhidmatan SGshop mereka akan memastikan segala transaksi bejalan dengan lancar dan selamat termasuk menggunakan kata kunci sebagai keselamatan.
  • Kos dan caj penghantaran yang murah - Harga barangan termasuk kos dan caj penghantaran lebih murah daripada harga yang ditawarkan oleh penjual tempatan, terutamanya jika kita memilih kos penghantaran menggunakan kapal laut dan penghantaran domestik (dari penjual ke gudang Guangzhou adalah percuma)
  • Pemeriksaan percuma - Pemeriksaan, pengumpulan, pembungkusan semula dan penghantaran akan diperiksa untuk memastikan tiada kecacatan visual atau nyata, reka bentuk, warna dan kuantiti yang mematuhi arahan pembelian kita. Pemeriksaan ini akan dijalankan oleh pusat logistik di Guangzhou, China.

Promotion di bulan Mei !

Shopping Online dengan SGshop


Shopping Online dengan SGshop

Shopping Online dengan SGshop

Shopping Online dengan SGshop

Shopping Online dengan SGshop

Promotion bulan Mei 

  • 1 Mei hingga 31 Mei 2019
  Setiap pengguna tunggal akan mendapat SGcoupon RM5 sepanjang tempoh promosi

  • 1 Mei hingga 7 Mei 2019
Dengan jumlah pembelian RM100 (pembelian pertama) akan mendapat 15% diskaun penghantaran
udara + 50 % yuran perkhidmatan

  • 11 Mei hingga 13 Mei 2019
10% diskaun bagi penghantaran laut.

  • 15 Mei hingga 20 Mei 2019
Dapatkan 1 SGreward Shard untuk setiap RM1 yang dibelanjakan. Mata ganjaran boleh ditebus untuk
setiap 10 SGreward Shard untuk RM1 SGreward Shard tertakluk kepada pesanan pembelian
(Pembayaran pertama) sahaja.
  • 21 Mei hingga 31 Mei 2019
Dapatkan Green Packet dan berpeluang untuk memenangi SGreward untuk RM10, RM5 dan RM2.


Maklumat lanjut boleh klik link ini terus : https://www.sgshop.com.my/activity/maymad


Shopping Online dengan SG Shop


Cepat grab! ini lah peluang nak jimat kos !

Shopping Online dengan SG Shop


Cara shopping online dengan SGshop

Perkara basic yang perlu korang buat adalah pergi ke laman web SGshop shopping online. Sekiranya ada masalah boleh rujuk SGshop Shopping Guide atau chat dengan customer service SGshop..

1. REGISTER
[Daftar Akaun SGshop]. Ini adalah prosedur piawai dalam kebanyakan platfrom membeli-belah dalam talian.


Shopping Online dengan SG Shop

2. Buat pilihan
Selepas pendaftaran berjaya, semak produk di SGshop. Perlu diingatkan SGshop bukan penjual tetapi satu platform yang menyediakan untuk membantu dalam pembelian daripada penjual di China. Setelah membuat pilihan item yang korang suka, pilih reka bentuk/warna/saiz, kuantiti dan lain-lain. Korang dikehendaki membuat pilihan samada SmartShop atau Buy For Me. Jika memilih SmartShop korang hanya perlu membayar setiap penjual secara berasingan tetapi sekali sehaja.

3. PILIH PERKHIDMATAN
Kadang-kadang ada beberapa pilihan samada SmartShop atau Buy For Me. Jika memilih SmartShop anda perlu membayar setiap penjual tetapi secara berasingan tetapi hanya 1 kali sahaja.

Shopping Online dengan SG Shop

4. MEMBUAT PEMBAYARAN
Membuat pembayaran melalui topup kredit akaun. sekiranya baki kredit belanja tidak mencukupi korang boleh menambah kredit melalui i-perbankan atau permindahan ATM dan disahkan dalam tempoh 24 jam.

5. GUDANG
Selepas pembayaran di buat mereka akan memproses pesanan korang dan mengambil masa lebih kurang 1-5 hari dari penjual ke gudang SGshop di Guangzhou. Paling bagus bila item dah sampai ke gudang, mereka akan periksa dengan teliti termasuk jenis barang, kuantiti, warna, saiz, kecacatan nyata dan reka bentuk yang betul sebelum penghantaran antarabangsa

6. INTERNATIONAL SHIPPING DAN 2nd PAYMENT
Apabila semua barang korang dah sampai gudang. 'klik' Submit Delivery dan sedia untuk di hantar ke Malaysia. Isikan alamat, kaedah penghantaran dan membuat pembayaran kali ke-2 (International Shipping Fee + Service Charge + Yuran Clearance). Selesai pembayaran tunggu parcel sampai depan pintu. yahooooo !!

*Jangan terkejut sebab ada 2 kali proses bayaran. Bayaran yang pertama untuk harga produk + domestik Shipping. Bila semua produk dah masuk China Warehouse, baru kita submit bayaran untuk kos International Shipping ke Malaysia. 

7. PROSES PENGHANTARAN DAN STATUS
Selepas pembayaran ke-2, status yang tertulis 'Repacking in Progress' kemudian 'Submitted Delivery'. Korang boleh semak status di My Collection atau My Order. kat situ akan nampak sepanjang bergerakan item korang.


REMINDER! once korang dah terima produk korang, pergi ke 'My Collection' untuk membuat pengesahkan produk sudah di terima. Dari situ korang akan dapat mata ganjaran terkumpul dan boleh gunakan untuk pembelian seterusnya. Mudah kan!

Tak sabar tunggu parcel sampai dari oversea (China) hahaha - terpaksa pilih penghantaran melalui kapal laut sebab menjimatkan kos. Berat bungkusan pun kena amik kira juga tau. Kalau parcel korang tu berat lebih baik pilih penghantaran yang menjimatkan.

Nak jimat lagi! Masukkan promo code MAYSALE2019 untuk dapatkan diskaun 10% on the service fee. 



Shopping Online dengan SG Shop



LAMAN WEB SGSHOP

FACEBOOK PAGE SGSHOP MALAYSIA

FACEFOLLOW INSTAGRAM SGSHOP MALAYSIA



7 Komentar untuk "Shopping Online dengan SGshop"

ok tak barangan kat SG shop ni..

nak raya ni, ingat nak shopping kat sgshop la...mesti lebih jimat

Pernah beli dr SG Shop. So far ok lah barang2 dia.

Fuzy : barang ok. kena pandai pilih item. kadang2 tu kualiti ok sgt

ieda : bulan mei ni lagi ada bnayk promotion.. boleh jimat kos shipping kat situ kan.

baru ku tahu..kena explore lagi benda ni..tenkiu

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top