Garlic Balm Gajah Baring (Balsamo)



Assalamualaikum

Kembali kita bersiaran. Kali ni akak nak share dengan you olls pasal satu produk yang boleh melegakan nafas ketika batuk & selsema, lebih-lebih lagi pada bayi yang baru lahir. Orang dewasa ni kalau batuk dan selsema boleh letak macam-macam, kalau bayi bukan sebarangan letak.  Balm bawang putih #garlicbalm dari Gajah Baring (Balsamo) sebenarnya dihasilkan daripada petua tradisi iaitu minyak bawang putih yang diamalkan oleh nenek moyang kita pada zaman dahulu. Kalau korang ingat dulu mak-mak kita akan buat minyak bawang putih untuk melegakan nafas ketika batuk & selsema. Bawang putih tu akan dititik kemudian letak minyak dan disapu pada tapak kaki dan dada bayi. Lepas tu dah kering, nak pakai kena buat minyak bawang putih lagi kan. 

Leceeeeeeeeeeeeehhhh kan!!

Garlic Balm

Sekarang untuk ibu-ibu moden terutamanya yang sibuk bekerja dah siap tersedia dalam bentuk Balm. Tak payah susah-susah nak sediakan minyak bawang putih sebab dengan adanya Garlic Balm Gajah Baring (Balsamo) yang susah jadi senang. Garlic Balm ni adalah minyak bawang putih sebenar kerana baunya adalah 'pure' bawang putih tau. So mommy, dah boleh jimat masa dan boleh digunakan pelbagai peringkat umur dari bayi yang baru lahir sehingga warga emas

Garlic Balm Gajah Baring Balsamo

Bau busuk 'garlic' adalah penawar 

Meh sini akak nak habaq, akak pun tak suka bau 'bawang putih' dek. lagi-lagi kalau mat bangla lalu kat tepi kuat betul bau keti kou. choiiiiii spoil betol!! eloknya bagi Garlic Balm ni letak kat keti dia buat deodoran, garlic berlawan garlic berlawan-lawan bau dia bahahaha.

Mana satu bawang putih bau gucci flora? takde kan. yang pure bawang putih ni lah terbaik sebab tiada pewangi atau essential oil.  tapi Garlic Balm ni untuk kesihatan untuk melegakan nafas (dengan izin Allah) memang bagus sangat, hasilnya memang mujarab. Produk dihasilkan secara 'natural' atau secara semulajadi tanpa mengandungi bahan kimia yang merbahaya. Jadi nak guna seberapa kerap mana pun boleh sebab ianya adalah selamat digunakan oleh seisi keluarga.

Bahan-bahan dalam Garlic Balm Gajah Baring (Balsamo) :
  • Extra virgin oil - membantu melembapkan dan mengurangkan keradangan yang terjadi pada kulit
  • Sunflower oil & vitamin E - membantu memelihara lapisan kulit daripada pencemaran dan kekurangan lembapan badan.
  • Bawang putih - tumbuhan istimewa yang banyak menfaat membantu memberi 'NAFAS SELESA'
  • Beeswax - memiliki sifat anti-inflamansi, anti-bakteria dan anti-virus sehingga dapat dimanfaatkan untuk membantu masalah iritasi kulit ringan.

Garlic Balm Gajah Baring Balsamo

Garlic Balm Gajah Baring Balsamo

Garlic pure! kenapa tak letak pewangi?

sebabnya essential oil tak semua kulit serasi. Garlic Balm ni sesuai sangat digunakan untuk bayi yang baru lahir kerana kulit bayi sangat sensitif dan tak semua produk sesuai. Dengan Garlic Balm sesuai digunakan untuk sesisi keluarga even untuk warga emas pun sesuai. 

Kegunaan Garlic Balm (Balsamo) :

  • Merawat batuk/selsema
  • Melembabkan kulit yang kering
  • Memberi nafas yang selesa / hidung tersumbat
  • Membuang angin-angin dalam badan
  • Merawat gatal-gatal ringan
  • Merawat kembung perut 
  • Menghangatkan badan

Cara pengunaan :

sapu pada bahagian yang diperlukan dan urutkan perlahan -lahan secara bulatan


OLESS Pelembab Bibir

Garlic Balm Gajah Baring Balsamo

satu lagi produk yang boleh korang cuba. OLESS iaitu pelembab bibir. Bestnya tentang Oless ni adalah pelembab bibir homemade yang dihasilkan daripada pewarna dan perisa makanan. Bahan-bahan yang digunakan di dalam Oless ni adalah seperti extra virgin oil, vitamin E dan perisa strawberi. 

Selamat digunakan untuk peringkat umur dari kanak-kanak ke dewasa. Bagi mereka yang mengalami masalah bibir kering, merekah dan kehitaman sangat sesuai mencuba Oless. 

Harga RM10 sahaja.


Garlic Balm Gajah Baring Balsamo

Jom beli Garlic Balm Gajah Baring (Balsamo)

Harga Promosi !!
Sekiranya you olls berminat, sekarang ini ada promosi RM29.90 (postage RM8sm / 12ss)
Free gift! setiap pembelian terawal akan dapat Termometer Digital secara percuma.



FB : Gajah Baring HQ (Garlic Balm)
Hp : 018-7665694


Tag : Gaya Hidup
1 Komentar untuk "Garlic Balm Gajah Baring (Balsamo)"

Nampak best je balm ni. Sesuai utk seisi keluarga sebab bahan2 dia natural.

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top