Ole-ole dari Hong Kong Disneyland



This is gonna be just simple entry, setelah cuti beberapa hari. Bukan cuti pergi BERCUTI. Cuti emergency Azreq-Fina yang tak sihat. Bergilir-gilir tak sihat main past button pulak dua beradik tu-Azreeq & Fina. Mula-mula Fina demam, lepas tu abangnya Azreq. Lepas tu balik semula ke Fina. Pergi hospital dah 3 kali sehinggakan terpaksa ambil darah. Demam dah 5 hari tak baik-baik. Lengkap pakej batuk & flu. Bab ambil darah tu yang aku fobia. Nampak jarum aku dah cabut lari laju-laju. comfirm tak boleh jadi doktor. Tapi untuk kebaikan anak tabahkan jela hati bila jarum masuk ke tangan anak.

Keluar dari bilik doktor, aku cakap kat Amir. Fina kena ambil darah sambil sebak lap-lap air mata. Ehh yang awak nangis pe hal, malu kat orang tengok. Aku tak boleh kang aku yang teriak lebih.

Sebelum ambil darah, aku dah pesan kat fina
"Fina, nanti doktor ambil darah cucuk jarum sikit je. Fina kena kuat, sakit sikit je"

Lepas tu, ambil darah Fina pakai jarum butterfly, di picit-picit tangan Fina. Kalau anak aku nangis, SIAP KAU, KASI PANCUNG KAPLA. Sekali, eh Fina tak nangis pun. ekk pun tidak. Nampak dia kuat semangat. Jiwa tangkap leleh mak dia yang lelebih. Biasa gitu kan mak yang lebih dari anak.

 
 Mak yang touching lebih. Sakit ye! sakit ye !!

ole-ole Hong Kong Disneyland
  Finally, kena ambil nebulizer, sebab kahak banyak. 
Nampak air mata Fina meleleh keluar ke pipi, sabar ye nak. Kejap lagi sihat 

ole-ole Hong Kong Disneyland
Cepat sihat ye sayang, mama sempat selfie nak tunjuk kat atok dengan uwan. 
Tak lama tu mak aku call, risau dah orang tua tu.

Aku sempat suruh mak aku doakan anak cucu mak sihat, sebab doa seorang ibu cepat termakbul. Lepas tu mak aku cakap, ko kan ibu jugak..*ngegege eee mak aku ni.
hong kong disneyland
tq kak Sha for the give, ingat jugak kat kami na.

After a busy week with kiddo's yang tak sihat , aku dapat naik kerja dengan senang hati. Kiddo's pun dah semakin sihat, cuma continue ubat yang doktor bagi. Then, the early morning dapat ole-ole from Hong Kong. Yahoooo !! Rasa nak lompat-lompat gumbiranya rasa hati, walaupun tak sampai Hong Kong lagi nak jugak jumpa exboyfriend lama Chow Yun Fat tapi dapat present from Hong Kong pun jadilah. Doa2 dapatlah jalan-jalan sampai sana. In shaa Allah

Next time pergi bercuti jangan lupa kami ya..hehhe
Jumpa lagi ..bye2








-zie-
...........................

0 Komentar untuk "Ole-ole dari Hong Kong Disneyland "

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top